04 septiembre 2009

Vigo abrirá su cuarto museo sobre la historia local antes de que acabe el año

Publicado en La Voz de Galicia
Miriam Vázquez Fraga

Las obras de recreación de tres viviendas prerromanas en el monte de O Castro han avanzado «a un ritmo espectacular» desde su comienzo en el mes de mayo, según pudo comprobar ayer «con satisfacción» el teniente de alcalde, Santiago Domínguez, en su visita a las mismas. Es por eso que se prevé que el proceso de musealización, cuya estimación inicial de duración era de ocho meses, esté finalizado «dentro de dous ou tres».

«É un paso moi importante, eu diría que mesmo histórico. Por primeira vez a cidade vai poder percibir, tocar e visualizar o patrimonio histórico que temos no monte do Castro», destacó Domínguez, que recibió explicaciones de los técnicos de la obra acompañado del concejal de Patrimonio Histórico, Eudosio Álvarez, y la concejala de Benestar Social, María Méndez.

El teniente de alcalde explicó que el futuro museo constará de «una parte de recreación», pero que, al mismo tiempo, se mostrarán los hallazgos originales tal y cómo se encontraron. «Poderase contemplar este poboado na súa plenitude como non fora posible nunca antes e que haberá unha visión de conxunto do que é o patrimonio do Castro. Terá un importante valor histórico», señaló.

Las obras de musealización de este yacimiento cuentan con un presupuesto de alrededor de 900.000 euros procedentes de los fondos de inversión del Estado, que se acercan al millón si se tiene en cuenta la futura inversión en publicidad. «Farase unha campaña conxunta co xacemento de Toralla. Ambos supoñen un importante atractivo patrimonial, cultural e turístico para a cidade e contribuirán a que a xente veña a visitala», consideró. «É un avance significativo para poñer en valor o que temos e seguir traballando na elaboración do Plan municipal museístico, que ten aquí e en Toralla as súas pezas fundamentais», comentó.

Autovisitable y adaptado

El teniente de alcalde hizo hincapié en que el museo estará adaptado a las personas dependientes y discapacitadas. «Será accesible para todos. Por primeira vez, os invidentes poderán tocar e percibir coma o resto dos vigueses coa colocación dunha plataforma con textos axeitados en braille para facer o percorrido polo poboado», anunció.

«Vai ser un museo autovisitáble a través dos paneis de información que se colocarán, pero tamén haberá posibilidade de concertar visitas guiadas», advirtió. La existencia del museo estará señalizada por todo el monte «Haberá unha sinalética que indique o enclave do poboado no seu entorno», afirmó.

Además, Domínguez no descartó la posibilidad de suprimir el tráfico en algunas zonas del Monte. «Desde Tenencia e Patrimonio traballamos na configuración de toda a zona do Castro. Non se esgota a posibilidade de poñer en valor todo o entorno puidéndonos chegar a plantear a eliminación do tráfico nalgún punto», expresó.

Asimismo, dejó clara la postura del BNG acerca del castillo de O Castro. «Hai que derribalo e prohibir o seu uso comercial como reflicten informes da Xunta. Foi un engadido sen rigor arqueolóxico nin patrimonial que prexudica unha segunda fase de posta en valor da muralla do Castro», concluyó.

No hay comentarios: